یکی از عوامل بسیار مهم و تأثیر گذار در انجام صحیح آزمایشات مختلف، آماده‌سازی نمونه مورد آزمون می‌باشد به نحوی که ساده‌ترین خطاها در آماده‌سازی نمونه می تواند منجر به خطای فاحش در نتایج آزمون مربوطه گردد. بر همین اساس مجموعه ترانسفر ماشین در جهت رفع نیاز شرکت های فولاد، ریخته گری و تولید کننده های قطعات اقدام به مهندسی معکوس، طراحی و ساخت انواع ماشین آلات نمونه برداری و آماده سازی سمپل جهت آزمایش کوانتومتری کرده است و هم اکنون این ماشین الات در شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حال کار می باشند.

دستگاه فرز اتوماتیک آزمایشگاهی

براده برداری و آماده سازی از سطح انواع نمونه های فولادی،آلومینیوم،مس و… توسط روش فرز به صورت پاک و سریع جهت آنالیز کوانتو متری

ابعاد دستگاه

عرض 105 سانتی متر و طول 122 سانتی متر و ارتفاع 200 سانتی متر

طراحی کابر محور

تمرکز بر طراحی کاربر محور این دستگاه ایجاب کرد تا  چیدمان المانهای دستگاه قابل دسترسی و دارای تعمیرات ساده ای باشد .در قسمت میز پایین تجهیزات با تعداد بسیا رمحدود جا به جا سازی شده است چهار درب از چهار طرف قابل باز وبسته شدن  بوده و قسمت جلوی دستگاه دارای درب اتوماتیک جهت عملیات اپراتوری و غیره و قسمت عقب دستگاه دارای درب جهت تعمیرات بازدید می باشد،از قسمت میز پایین علاوه بر جا سازی یک ظرف جهت جمع آ وری ضایعات میتوان جارویی مخصوص صنعتی در آن جاسازی کرد. روشنایی داخل دستگاه به منظور کار و تعمیرات بخوبی طراحی شده دستگاه پوشیده و از ورود گرد و خاک به آن محافظت شده. 

.

سیستم برق و کنترل پنل دستگاه

سیستم برق دستگاه شامل سیستم قدرت و پی ال سی و موتورهای الکتریکی و تابلو برق از مرغوبترین برند های موجود تهیه شده است .

  کنترل پانل دستگاه دارای مشخصات زیر می باشد

. مانیتور تاچ ( 15*20  ) جهت برنامه ریزی و فرمان به دستگاه.

کلیدهای موازی با سیستم تاچ  راحتی کاربری و  کلید قطع اضطراری (Emergency  )  ایمنی را تضمین می کند.

دارای دو حالت اتوماتیک و دستی

سیتم به صورت اتوماتیک کلیه فرآیند آماده سازی نمونه را انجام می دهد. همچنین کاربر می تواند با خارج کردن سیستم از حالت اتوماتیک توسط یک جوی استیک به صورت دستی و به راحتی تمام عملیات را با کنترل  کامل دست انجام پیش ببرد .

همچنین با پسوورد و رمز عبور دستگاه، سیستم می تواند برای کاربران خاصی خصوصی سازی شود.

ابعاد نمونه های قابل قبول دستگاه : 

دستگاه توایی دریافت نمونه هایی با ضخامت 7 میلیمتر تا 60 میلیمتر را دارد. در صورت وارد کردن نمونه هایی با ابعاد خارج از این رنج دستگاه هوشمند بوده و از شروع کار جلوگیری میکند تا به دستگاه خساراتی واردنشود.  وارد کردن قطر نمونه نیز دارای رنج (29 میلیمتر تا 55 میلیمتر)میباشد. که موارد ایمنی برای جلوگیری از خسارت به دستگاه بر آورد و محاسبه شده ا ست.  

در جهت سهولت بیشتر کاربری، دستگاه دارای سیستمی میباشد که قطر نمونه را تشخیص میدهد (یعنی میتوان نمونه ای با قطر 7 میلیمتر تا 60 میلیمتر)در ان قرار گیرد بدون اینکه در سیستم کنترلر دستگاه نیاز به تغییراتی باشد.

براده برداری :

دستگاه پس از تنظیم نمونه فولادی با ابعاد متغییر(7میلیمتر تا 60 میلیمتر) فقط همان مقدار که ما از دستگاه خواسته ایم براده برداری میکند. ضخامت این براده برداری میتواند کمتر از 0.05 تا 1.5 میلیمتر متغییر قابل برنامه ریزی می باشد. جهت بار برداری از نمونه استاندارد میتوان مقدار براده برداری را به کمتر از 0.05 میلیمتر برنامه ریزی کرد تا در مصرف نمونه های استاندارد صرفه جویی شود.

مزایای استفاده از روش فرز

  • صرفه جویی درمواد مصرفی یک پنجم روشهای قدیمی،
  • کاهش زمان پالیش یک پنجم روشهای قدیمی وانرژی بهینه

سیستم فکهای دستگاه

فکهای دستگاه، (گیره ها ) از طریق نیروی هیدرولیک عمل مینماید. قطعه نمونه که میتواند به شکلهای دایره، بیضی،

مربع، مستطیل بوده و فک دستگه به راحتی آنها را در خود جای دهد

اختصاصی سازی دستگاه برای شما

با توجه به اینکه طراحی و ساخت تمامی اجزاء این دستگاه ها توسط مجموعه ترانسفر ماشین انجام می شود، اعلام می گردد که خصوصیات و ابعاد و روش براده برداری و …  بنا به درخواست مشتری قابل تغییر و طراحی مجدد می باشد.