با توجه به خوشتراش بودن فلز برنج، برای تولید شیرآلات و اتصالات آب و گاز معمولا از شمش برنج استفاده می شود.

فرآیند تولید شیرآلات و اتصالات آب و گاز

برای تولید شیرآلات آب و تولید اتصالات آب گاز شما به دتسگاه های زیر نیاز دارید

1- اره برش میله یا شمش برنجی

2- کوره پیش گرم

3- پرس فورج

4- دستگاه ترانسفر

5- دستگاه آبکاری

1- اره برش شمش برنجی

ابتدا باید شمش یا میله برنجی به ابعاد مورد نیاز قطعه تولیدی تکه تکه شود. با توجه به تیراژ بالای دستگاه های ترانسفر بهتر است در خرید اره دقت کنید و حتما اره با سرعت بالا و حداقل یک ثانیه یک برش و کمتر خرید کنید. به دلیل کیفیت ساخت پایین و سرعت کم دستگاه های چینی بهتر است از خرید اره های چینی صرفه نظر کنید.

بهترین اره فعلی بازار توسط گروه تولیدی ترانسفر ماشین طراحی و ساخته شده است که فقط مقایسه چشمی ساده این اره با اره های چینی ارزنده بودن آن را آشکار می سازد.

فیلم تولید این اره اتوماتیک

2- کوره پیش گرم

بعد از مرحله برش شما به یک کوره پیش گرم نیاز دارید که کم هزینه ترین بخش خط تولید می باشد . چرا که بسیاری از شرکت ها صرفا از یک رینگ تریلی در کنار یک مشعل استفاده می کنند تا قطعات برنج را به دمای اولیه مورد نیاز برسانند.

مشاهده فیلم از کوره پیش گرم در کنار یک پرس فورج

3- غالب فورج و پرس فورج

حال که قطعات به دمای اولیه تعیین شده رسید، نوبت شکل دهی به قطعات می باشد به نحوی که قطعات به شکل اولیه قطعه در آیند. برای اینکار به ساخت غالب های فورج و درنهایت به استفاده از پرس فورج نیازمندید که برای این مورد هم می توانید با مجموعه ترانسفر ماشین تماس بگیرید.

غالب فورج

مرحله بعد شما نیازمند یک پرس فورج هستید. . پرس فورج فشار بسیار بالای لحظه ای به قطعه برنجی برش خورده و حرارت دیده وارد می کند، و این قطعه را مجبور می کند به شکل غالب در آید. برای تهیه پرس فورج هم می توانید با ما تماس بگیرید.

مشاهده فیلم پرس فورج با غالب گلدانی

4- دستگاه ترانسفر یا ماشین مخصوص

حال که قطعه خام کلی تشکیل شده است، نوبت به ماشینکاری نهایی می رسد. در این مرحله باید نقاط مورد نیاز قلاویز شود، در صورت نیاز قطعه سبک تر شود و یا سوراخکاری شود و …. ممکن است تولید نهایی یک قطعه دهها مرحله باشد. خبر خوب این است که تمام این دهها مرحله در یک دستگاه ترانسفر مجموعه ترانسفر ماشین قابل انجام است.

مشاهده فیلم دستگاه ترانسفر

5- دستگاه آبکاری

بعد از نهایی شدن کار و آماده شدن قطعه، برای شکیل تر و رقابتی تر شدن قطعات تولیدی خود نیازمند یک دستگاه آبکاری می باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *